poniedziałek, 28 grudnia 2009

CANAAN DOG


Grupa V
Szpice i psy ras pierwotnych (pierwotne psy myśliwskie, nagie psy, psy z pręgą)

Wzrost - 50-60 cm
Masa ciała - 18-25 kg
Szata - sierść złożona z dwóch warstw: zwartego gęstego podszerstka oraz twardego włosa okrywowego
U samców występuje kryza
Umaszczenie - dopuszczalne jest różnorodne (czarne, białe, czarno-białe, biało-brązowe,z ciemną maską lub bez niej). Najpopularniejsze są odcienie piaskowe i czerwonobrązowe



POCHODZENIE RASY: IZRAEL

   Inne nazwy: Kelev K'naani

Psy tej rasy pochodzą od grupy półdzikich psów zwanych pariasami. Zainteresowanie rasą w Europie przypada na lata 30. XX wieku. W tym okresie Rudolfina Menzel próbowała wdrażać psy europejskie do działań militarnych na pustyniach dzisiejszego Izraela. Jednak w tak trudnych warunkach klimatycznych okazywały się te rasy nieprzydatne. Jej uwagę zwróciły wtedy psy żyjące w ówczesnej Palestynie, na obrzeżach miast, ale nie udomowione. Od tamtych lat odbywała się selekcja osobników pod względem użytkowości. Menzel opracowała pierwszy wzorzec Canaan Doga, jednak dopiero po jej śmierci, w 1964 roku FCI uznała oficjalnie tę rasę.

Canaan to pies średniej wielkości, ale zachowujący lekkość i zwinność. Jest wytrzymały i może pokonywać nawet długie dystanse. Psy tej rasy powinny mieć jak najciemniejsze oczy, stojące, krótkie uszy i zakręcony nad grzbietem ogon.

Współczesne Canaany posiadają silny instynkt łowiecki. Charakteryzuje je czujność, nieufność względem obcych, odwaga i niezależność. Wymagają odpowiedniego szkolenia z obustronnym zaangażowaniem.

Psy te do dziś żyją na wolności na pustyni Negew w Izraelu. W Polsce nie ma zarejestrowanych przedstawicieli tej rasy. Canaan dog sprawdza się na torach agility i prawie nigdy nie uszkadza opuszków swych łap, gdyż są niezwykle twarde.

5 komentarzy:

  1. Nie podoba mi sie ten pies :/ Bo...jakioś tak...jak kundel wygląda. Ale nie o to chodzi. Po prostu moja znajoma(że tak powiem) ma psa właśnie tej rasy(choć ja na początku myślałam, że to kundel bo ta rasa jest mało znana) no i ten jej pies wabi sie Cziko. Ale jest strasznie wredny, brzydki i upierdliwy jak mało który pies!!! ;/ To mi sie w nim nie podoba!!! I wogóle znam kilka osób które miało, lub ma psa tej rasy i wiem, że te psy są po prostu: BRZYDKIE, GŁUPIE,OKROPNIE UPIERDLIWE i CHOLERNIE ZAZDROSNE!!! Ta rasa jest mało znana,ale to pewnie w większości przez te, że ci którzy mieli bądź mają tą rase psa uważają te psy za kompletne dziady(że sie tak wyraże)!!! I mówię to TYLKO MOJA OCENA CO DO TEJ RASY!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. i dobrze ze twoja ;) bo ja mam tez pieska tej rasy owszem jest upierdliwy jak sie z nim na spacer nie wyjdzie bo one potrzebuja bardo duzo ruchu . Moj psiak jest bardzo fajny i nie mam z nim problemów ale moze dlatego ze od małego te pieski trzeba ułożyc chyba zreszta jak kazde a czesto zdarza sie ze rasowe psy zachowuja sie o wiele gorzej od kundli ale to dlatego ze wlasiciele nie potrafia badz nie umieja ułożyc piesków. Ja osobiście nie zamieniłabym bym mojego pieska bo jest świtnym pieskiem mysliwskim;) Pamietajcie jaki pan taki pies;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rasa bardzo fajna, tylko tak jak w powyższym komentarzu napisane, wymaga konsekwencji i odpowiedniego traktowania. Canaan dog są z psów pierwotnych, mają silne instynkty, które doświadczony właściciel umie spożytkować na dobro psa i swoje. Mało doświadczony może mieć z tym psem kłopoty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe, tyle ludzi miało albo ma psa tej rasy i się wypowiada na temat tych psów, a w Polsce nie ma żadnego zarejestrowanego psa tej rasy!!! Ciekawe jakim sposobem przemyciliście do Polski tyle tych psów. Tym bardziej, że 1 szczeniak kosztuje minimum 1000 euro + koszty przelotu do Polski :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super psy, bardzo inteligentne, lubią dzieci, nie ufają obcym, ja kupiłem swojego psa z Rosji z ruscanaan.ru, szczerze polecam

    OdpowiedzUsuń